Turkiet!

Alanya, Turkiet september 2011

under vår vistelse i turkiet skrev jag ner lite om vad vi gjort varje dag så att när jag kom hem kunde skriva in en kort vecko dagbok här! :) so here it comes!

Lördag: åkte upp till gardermoen vid 13 tiden, flyget gick 15 ngt.. har inte varit så nervös på jag vet inte hur länge... första flygningen är alltid nervöst! men flygturen gick bra och älskade när vi landade i turkiet och allt började skaka när vi åkte på flygbanan...
Sen blev de två timmar ca bussfärd till vårt hotell vid namn Riviera, typ 2min från kleopartastranden...
vi blev tilldelade rum och jag o j tänkte vi skulle dra ut o käka ngt! men misslyckades då allt hade stängt så vi gick tillbaka upp och lade oss kl var ju trots allt väldigt mkt!

Söndag: invigde så klart havet, haha doppade hela oss direkt i vattnet, och de gjordes inte frivilligt igen typ jäklar vad de kliade i ögonen de första dagarna, och svälja eller få i näsan var inte att rekomendera! men trots det! jäklar vad UNDERBART de var kunde vara i vattnet hur länge som helst varmt och klart vatten! blev också badat i en av hotellets två polar, brände lite cash på kläder.. jocke spöade mig i minigolf... jag invigde semmestern med och prova sex on the beach... fy fan vad GOD :D blev lite vattenpipa osså :D (vattenpipa fanns typ på varje restureng :O :P)

Måndag: åkte till turkiskt bad, Hamam! först fick vi sitta typ en kvart i en salt bastu kan man väll kalla de, sen blev de torrbastu med ngn eyukaluptus (stavning?) var riktigt gött men de första och sista minuterna var jobbiga! speciellt för jocke! sen blev de kall dusch och efter de lerbubbelbad haha, inte så wiihooo men nu har man provat de! sen efter ytterligare en kall dusch så var de dags för en stor bassäng med kallt vatten! brrrr men gött!  sen kom vi till hamamen, då skölde dem av en med varmt vatten, sen skrubbade dem hela kroppen, sen blev de skummmassage mkt skönt! och som avslutning blev de en riktigt god helkropps massage! rekommenderas verkligen! sen blev det lite badning i havet, och poolen, och sen var det grillbuffe på hotellet! riktigt gott! och jocke åt helgrillad fisk för första gången! (jag smakade lite) mkt gott! sen efter gick vi en liten runda innan sängen kallade!

Tisdag: blev mkt solande och badande vid havet, kom stora härliga vågor mot slutet ;) vi hade bokat bord på en rest. vad namn kilim där vi åt en gammal turkisk rätt som gjordes i lerkruka, jäkligt gott var de! sen gick vi en runda och avslutade dagen med revanch i golf! gick äckligt dåligt för mig! och bra för Jocke, såklart! haha

Onsdag: tog en partybåttur med båten baba! blev tre badstopp, mat på båten, och turkisk underhållning, väldigt trevligt och kul! fick se olika grottor (kärleksgrottan, piraygrotta,djävulsgrotta, piratgrottan) såg ett harem ställe som såg dööö mysigt ut! avslutade dagen med en runda shopping..

Torsdag: åkte på jeep safari, de var vattenkrig mellan bilarna, vi var väll runt 6,7,8 bilar tror jag så det blev väldigt blött! vi gjorde stopp i en by, besökte en moske, åt litet mellanmål, kollade lite marknad, vi gjorde olika utsiktsstopp, lunchade på ett fint ställe där man satt vid bord ovanför en flod, där vatten från bergstopparna rann, (iskallt vatten) som jag och jocke sedan doppade oss i!.. var helt slut när vi kom hem så blev balkong mys med kort o gotte och dricka...

Fredag: tog taxi som skulle ta oss upp till kleopatra slottet men som blev påbackad av en buss i en backe, så vi hoppade ut och tog en annan taxi! gick runt och tittade och tog fotton, väldigt fint var där! köpte tre små handgjorda skålar, sedan beslöt vi oss från att gå ner till byn! svettigt men gött som fan! shoppade massa på vägen till hotellet! stoppade och åt lunch på ett ställe som hette address har jag för mig, riktigt god mat! sen badade vi i poolen, åt mat på hotellet på kvällen, sen var det turkisk show på hotellet på kvällen! riktigt coolt!

Lördag tog vi det lungt inför hemresan,