17 maj, Norges nationaldag

Tänkte börja mitt inlägg med en liten text från min lilla bok "vägar till visdom" som jag fick av min snälla faster :)

"Ta dig tid att vara vänlig - det är vägen till lycka.
Ta dig tid o drömma - det är vägen till stjärnorna.
Ta dig tid att se dig omkring - livet är för kort för att vara självisk.
Ta dig tid för skratt - det är själens musik" 

tänkte inte skriva något speciellt om texten (tycker inte det behövs den talar för sig själv) däremot så har jag kommit på att jag älskar att skratta! jag gillar verkligen när folk kan få mig till o bara lägga mig ner och skratta för stora saker, små saker eller bara en blick....

Trivs superbra på mitt jobb.. har aldrig skrattat så mkt som jag gör på jobb.. (varje dag) har as härliga arbetskamrater! och när vi endå är inne på jobb så är helvetes veckan över... har haft sjukt mkt o göra framförallt förra veckan.. har en del övertidstimmar så nästa lön kommer nog bli hyfsat naaajs :D har varit helt slut när jag kommit hem från jobb (samt på jobb) jobbade extra i lördes så det var väldigt skönt o få vara ledig idag... tog mig en fin sovmorgon saen åkte jag t-bana ner till sentrum och fottade lite (norges nationaldag idag) mötte upp viktor och Jocke som jobbade idag och följde med dem när de jobba, hade inget bättre för mig.. det var trevligt :) nu blir de kvällsjobb ons,tors,fre sen e jag ledig hela helgen ska bli riktigt gott :) sen nästa helg blir det hem till sverige en runda :)

En annan sak, norges nationaldags firande är sjukt pampigt :P tycker nästan det är ett måste att uppleva faktiskt :P
Flagor överallt och både unga och gammla och av båda könen bär folkdräkter och det tycker jag är sjukt coolt! kommer ihåg när jag var yngre och tyckte det var "fult" den uppfattningen är nu ändrad kan jag säga :) hoppas alla haft en fin dag, nu ska jag flagga ner här och snart hoppa i säng är riktigt trött nu faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0